نمایشگاه بین المللی ایزوگام – BAIEX 2020
دسامبر 11, 2017
ایزوگام چیست؟
ایزوگام چیست؟
آوریل 9, 2020

روش نصب

نصب عایق رطوبتی بخش عمده ای از کار ایزولاسیون را تشکیل می‎دهد، بدین معنی که ایزوگام با بهترین کیفیت تولید در صورتی که به طریقه صحیح نصب و نگهداری نشود انتظار مصرف کننده را برآورده نخواهد کرد و کاملا بی ارزش است. روش معمول در ایران اتصال کامل عایق رطوبتی با سطح زیرین است.وسایل مورد نیاز جهت نصب بطور کلی یکسان است و به طور جزئی کاملا ابتکاری است.

نکات مهم نصب ایزوگام سامان دلیجان

برای شروع کار نصب عایق رطوبتی پیش ساخته با کاربرد داغ بایستی به نکات زیر توجه داشت:
- اگر روی سطح برآمدگیهای نظیر انتهای میلگرد یا سر ستون و یا هر شیئی تیز دیگری وجود دارد آنرا بریده و کاملا با سطح کار تراز نمائید.
- چنانچه سطح کار موزائیک باشد نخست آن را با سیمان و دو غاب سیمانی کاملا صاف و یکنواخت نمائید.
- هرگز هنگامی که احتمال ریزش باران، برف، تگرگ و طوفانی وجود دارد نصب را شروع نکنید.
- در دماهای زیر ۵+ درجه سانتیگراد نصب انجام نشود چرا که ممکن ا ست شکل گیری لایه به طور کامل صورت نگیرد و از طرفی با کاهش خاصیت الاستیکی امکان ترک برداشتن لایه‎ها وجود دارد.
- سطوحی که قرار است عایق بندی شوند باید تمیز، خشک و بدون هرگونه خزه، غبار، نفت، گریس و سایر آلودگیها باشد و بهتر است سقف با آب شسته شود و قبل از آن پلیسه‎های سیمان و یا سنگریزه‎های نوک تیز چسبیده به بتون سقف جمع شود.
- در حالتی که سطح زیرین فلزی است زنگ زدگی و آلودگیها باید پاک شده، از یک پوشش آستری ضد زنگ استفاده شود.
- تمامی گوشه‎ها و دور تا دور سطوحی که زوایای ۹۰ درجه دارند باید با سیمان ماهیچه کشی (Fillet ) شوند.
- بطور کلی عایق روی زوایای ۹۰ درجه نباید نصب نشود.
- شعله نسبت به سقف بایستی ۴۵ درجه باشد، با حرکت دادن رول توسط پا،دست و یا وسیله دیگر دو قشر مذاب با یکدیگر ممزوج شده ، عایق روی سطح کار محکم چسبانده می‎شود.
- برای اطمینان از چسبیدن، لبه و انتهای عایق مجددا حرارت داده شده، با قشر قیری مذاب برروی سطح کار چسبانده می‎شود. باید دقت کرد که بین سطح و عایق هواگیری انجام شود. توسط ماله انتهای رول به سطح کار جوش داده می‎شود. البته بهتر است ماله را برای این منظور گرم نمود.
- در نصب رولهای بعدی مساله همپوشانی نیز علاوه بر مسایل فوق باید رعایت شود.